Alla inlägg under februari 2015

Av heroheartdove - 28 februari 2015 00:47

Frisk! Typ, återkommer till det, men... Jobb denna vecka utan sjukskrivning, kors i taket! Dock väldigt lugnt på jobbet så jag kunde kompa ut i förväg både i måndags och tisdags samt vara helt ledig onsdag-fredag. Har käbblat en del med datorn som låtsats att arbetsminnet är överbelastat. Maken har fått snurr på den igen, men det är nog bara att inse att en ny burk behövs. Bläh. Ekonomin är liksom inte helt grejt. I onsdags tickade det i alla fall in lite lön, sjukpenning och sjukpension på kontot, plus att maken i vanlig ordning fick sätta över en nätt summa om typ 8300 kronor. Var till ny hästbutik i stan. Köpte en väst, hovkrats och magic brush. Men ingen superaffär, kommer inte att handla mer där, de andra etablerade butikerna är bättre med större sortiment och variation.


Hämtar barnet på dagis vid kvart i fyra om dagarna. Traskar hem och då får han sedan lite att äta eller dricka, kan vara macka, glass, mjölk eller nyponsoppa, eller vad han nu är sugen på. Maken är hemma till strax efter halv fem. Oftast fixar han middag då, men denna vecka har jag varit duktig och hjälpt till en del. I onsdags gjorde jag korv och broccoli låda med fejkad bechamelsås (ingen ost hemma).


I torsdags hade hovis en heldag ute i stallet för skoning av sju hästar, jag hade ordnat lunch och fika som var mycket uppskattat.


Igår red jag igen för första gången på två veckor, hästen kändes fin. Nu under helgen pågår de internationella tävlingarna i Göteborg och den stora tillbehörsmässan. Hade gärna varit där, men finns inte utrymme för det, varken tidsmässigt eller ekonomiskt. Dock upptäckt att en av de utställande hästbutikerna samtidigt har 20% rabatt på hela sortimentet i dess webbshop. Jag är otroligt sugen på ett par bruna ridstövlar och med den här rabatten kanske man skulle passa på, går ju att handla på avbetalning. Nyttjar jag rabatten i ovan nämnd butik skulle det i så fall bli dessa följande stövlar i polomodell i färgen brushed whisky från Königs.

Jag gillar verkligen detta stövelmärke, har redan ett par svarta med den numera traditionella dressyrdragkedjan snett fram på insidan av benet. Men det finns en nykomling, DeNiro från Italien. Den modell jag i så fall ska ha är av mer klassiskt dressyrsnitt.

Dessa stövlar påminner om de jag redan har, förutom färgen då. Polostövlarna från Königs har dragkedjan mitt fram på skaftet samt rem och spänne upptill. Lite annorlunda och nytänkande. Så vilken modell ska jag välja? Nytt eller klassiskt?

Rabatten gäller till och med söndag kväll, får ha bestämt mig till dess! Och fundera på hur jag ska berätta för maken hur det kommer sig att jag plötsligt har ett par bruna stövlar också.

Nåväl. Lediga dagar, häst och datasurf plus mammajox. Men igår kände jag mig akut ruggig med frossa (frös så att jag skakade) så fick ordna så barnet fick vara kvar lite längre på dagis och så fick maken hämta honom när han kom hem från jobbet.

Av heroheartdove - 21 februari 2015 01:08

Jobb i måndags. Gjorde sedan härlig omelett med broccoli, stekt fläsk och riven ost till middag. Snabbt, enkelt och vansinnigt gott!


Riktiga fettisdagen i tisdags. Jag var ledig från jobbet och tillbringade ett antal timmar med hjärtehästen som mycket olägligt trampat av sig en sko. Semester för henne också! Hem och gjorde delvis hemmagjorda semlor. Vi köper bröd, mandelmassa och laktosfri vispgrädde och monterar ihop semlorna själva. De blev fina, jag börjar få in snitsen nu.


Barn och make friska efter förra veckans magsjuka, men i onsdags var det min tur. Dock en snällare version, bara öm och uppblåst varvat med lite lagom knip och krampande. Spenderade sjuktiden med mina korsord, som vanligt.


Piggare igår fredag, men fortfarande lite knip och kramp. Körde maken till jobbet, men var sedan hemma. Dock husligt aktiv, fyllde upp diskmaskinen till bristningsgränsen samt röjde av på spis och arbetsbänk.


Jag älskar verkligen vår diskmaskin som sväljer hur mycket disk som helst. Den är lätt att packa och tömma, arbetar så tyst att man inte tror den är igång och diskar rent. Vår förra maskin var en budget modell från Whirlpool/Ikea, helt okej, men inte i närheten av nuvarande. Tur i oturen att den gick sönder. Nå, skickade bildbevis till på husligheten till maken och hintade om sushi och sjögrässallad som belöning, men vinken gick tyvärr inte hem.


Efter diskplock blev det lite dator. Min stationära burk ballade ur i torsdags, men maken lyckades ge den lite healing så nu brummar den på igen. Är egentligen sugen på ny dator, vill ha både en stationär och en laptop, men finns inte ekonomiskt utrymme för det just nu. Hur som! Datoriserade en stund och for sedan iväg till Bauhaus. Shoppade en träskiva (eg hyllplan) eftersom jag behöver en ny tavla till hästens plaketter. Inga problem att hitta skivan, men sedan behövde jag lack och pensel för att behandla den lite innan uppsättning. Stegade iväg till färgavdelningen och körde "bimbostuket", det vill säga malplacerad tjej som ser till att få varorna utan minsta ansträngning.

Av heroheartdove - 17 februari 2015 01:30

För drygt ett år sedan var familjen till Hagaparken för promenad och rekreation. Fyrbeningen i sällskapet var då Arga Tanten. I lördags, på alla hjärtans dag, var vi dit igen. Nu hade vi sällskap av lill-snottran och det gick alldeles utmärkt, hon skäller ju inte på mötande hundar. Känns fortfarande ovant. Vi gick den korta svängen runt slottet och njöt av frisk vårsol.


En timme tog promenaden och efteråt var vi till BK i Rosersberg och åt lunch.


Ingen romantisk kväll med maken, jag spenderade lördagskvällen i stallet med hjärtehästen. Som vanligt. Lugnt och stilla och fick till ett riktigt bra ridpass. Kul!


For förbi Ica Kvantum på vägen hem och köpte lite gottis, ostkaka med grädde och hallonsylt. Så jäklans gott!


Och så måste jag visa vad som damp ner i brevlådan för nån vecka sedan.

Två jättefina renskinnsarmband med tenntrådar från min älskade norrlandsvän. Ett till mig och ett till barnet. Så nu har jag två fina armband! Dessutom funkar det att ha dem på under handledsstöden på jobbet, så jag kan ha på mig dem hela tiden.

Av heroheartdove - 9 februari 2015 00:29

Läckra matbilder stör många, men inte mig. Jag älskar dem för inspiration när jag själv står i köket. Enkla rätter, avancerade rätter, alla är lika intressanta. Jag fotar även mina egna skapelser, som påminnelse och för att lägga ut på min matblogg (som dock uppdateras alldeles för sällan).

Lunch med mamma i torsdags - sushi


Middag hos mamma i lördags - lax med romsås


Lunch vid hopptävling - tomatsoppa med mozzarella och pesto


Gårdagens middag - chilipanerad kyckling


Annars då? Får nog inleda även denna vecka med en sjukskrivning. Har pajjat ryggen alldeles när jag skulle kasta mig efter en flaska som föll från hög höjd. Har nog inte knäckt något utan är nog bara muskulärt. Bara... Gjorde så ont att jag höll på att spy och gör konstant ont. Fy fasen! Får glädja mig åt fina djuret som tog pris i säsongsdebuten istället.

Av heroheartdove - 4 februari 2015 23:59

Februari brukar vara känd som den stora vab-månaden, men hittills har familjens gossebarn hållit sig frisk. Dock har mamman varit sjuk istället. Vaknade i måndags morse med feber och yrsel. Hemma med lill-snottran, gjort semlor och ätit skräpmat.


Soft och behaglig tillvaro. Skulle gärna fortsätta så här, men imorgon är det dags för jobb igen. 8-12, sedan hem för klädbyte och hundluftning innan lunch med mamma på köpcentret kl 13. Tidsoptimist - javisst!!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards