Alla inlägg under mars 2023

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt...

Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger innan jag återvände till den gamla bekanta. Akryl funkar verkligen inte på mina naglar och personalen var inte vana att jobba med ombrevarianter med gellack. Så jag fortsätter gå till Elite Nails och låter Trang sköta naglarna.


Håret är fortsatt lååångt, men imorgon ska jag iväg för klipp och färg. Velat med frisör/salongbyte, men fortsätter ändå med Wirvla. Det kostar massor, men hon kan mitt hår och jag vet att det blir snyggt.

Däremot har det blivit lite torrt och sprött så nu när jag var tvungen att köpa nya hårvårdsprodukter lämnar jag Olaplex och går tillbaka till Kérastase. De ligger prismässigt hyfsat lika och jag har använt det förut och varit supernöjd. Läste dessutom några recensioner om Olaplex där flera skrev att de upplevde att hotet blev mjuk och glansigt till en början, men sedan bara blev torrare och torrare.

Stora grejen i livet senaste året har varit stamrenovering av lägenheten och under tiden gick vi bo i en liten dubbelbarack. Det gick över förväntan bra och det var underbart att flytta hem igen till nytt fräscht badrum. Så tacksam över att mamma kunde skjuta till lite pengar så vi kunde välja till lite lyxigt lull-lull och inte bara gratisalternativen som ingick i projektet.


Vi passade även på att ge köket ett lättare makeover med ny diskbänk, nya bänkskivor, nytt fräscht kakel och en alldeles fantastiskt effektiv kolfilterfläkt.

Tidigare månad - Senare månad

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards