Alla inlägg under juli 2018

Av heroheartdove - 29 juli 2018 22:57

Tropisk hetta sedan mitten av maj och därefter hysteriskt monsunregn med tillhörande blixtar och dunder i närmare tre timmar...


Sådan jäklar blåst att det knappt gick att öppna altandörren, men till slut gick det.


Galet, galet! Man såg inte husen knappt hundra meter bort och nere vid tågstationen guppade folk runt i simringar.

(Bild snodd från Facebook)

Av heroheartdove - 23 juli 2018 00:23

I fredags åkte jag lite tidigare än vanligt till jobbet medan maken fick lämna hunden på pensionat och barnet hos mormor. Jag jobbade på fram till klockan kvart i två och blev då upphämtad (eller vi bytte så jag körde och maken satt bredvid) och så for vi iväg.

En helg på tu man hand vid Yasuragi, det japanska spa't ute vid Hasseludden på Ormingelandet. Vi har varit där flera gånger tidigare, men nu var det ett tag sen sist. Stället har dessutom genomgått en omfattande renovering och ombyggnation så mycket nytt även om vi enkelt kände igen oss.

Träportaler upp från parkeringen


Närmare entrén mer pyntat.


Vårt rum, ganska minimalistisk inrett.


Mobilförbud i själva spa- och badanläggningen, men när vi var helt solo fuskade jag lite och tog några bilder i den nya loungen för det fanns sköna vilstolar och sängar samt en frukt- och tebuffé.


Vi har tvagat oss, badat i varma och kalla källor, badat i ångbastu med salt och haft morgonyoga i torrbastun. Ätit god mat, druckit fina viner och lyxat med några drinkar. En paus från vardagen, precis så som det behövs ibland.

Av heroheartdove - 17 juli 2018 23:32

Lite knasig som hästlös är jag kanske, men när jag ramlar över en tömkörningsgjord i läder kan jag inte låta bli att lägga vantarna på den. Hämtade och betalade den idag. Sååå fiiin i åldrat läder. Kunde inte se vad det var för tillverkare, men kvalitén verkade bra och modellen en sådan som jag gillar. Sex hundra kronor kändes som ett helt okej pris. Hade inte betalat det om lädret varit sämre, men nu kändes det tryggt.


Mellan de mittersta ringarna kan man ana en tillverkarlogga och jag gissade att jag haft sådan tur att det var en "Tärnsjögjord" jag köpt. Kände dock inte igen loggan helt och hållet, men efter lite googlande har jag förstått att det är den gamla loggan från när företaget hette Tärnsjö Ånggarveri AB.

Äkta svenskt hantverk alltså, handgjord i finaste läder och väl omhändertagen så att den åldrats med värdighet. Just denna modell av tömkörningsgjord tillverkas inte längre (Fast man kan säkert specialbeställa en om man vill) utan nu gör man en typ av "bågdäckel" som kostar 4300 kronor. Jag gissar på att gjorden jag nu köpt skulle ha ett nypris på åtminstone 3500 idag. Och ja, 600 kronor för en (begagnad, men i fint skick) Tärnsjögjord känns nästan som ett rån...

Av heroheartdove - 15 juli 2018 22:50

Skugghäng...


Solhäng...


Eftersom jag jobbar hela sommaren gäller det att ta till vara på soliga veckoslut så att barnet (och jag) ändå får lite semesterkänsla. Har lyckats riktigt bra med det i helgen. Igår tretimmar sol och bad i ån hemmavid och idag fyra timmar vid fin anläggning. Jo, vi har mått gott!

Av heroheartdove - 13 juli 2018 20:47

Den nya klänningen mottogs mycket väl på jobbet, kul! Och jag trivs i klänning så jag har raskt beställt den röda via webben. I samma veva blev det även ett par cykelbyxor (för att skydda tjockislåren från skav), en scarf samt en svart kofta.

Av heroheartdove - 12 juli 2018 22:34

Klänningsjakt! Hade min fina gula klänning som jag köpte på Cypern på mig på jobbet idag. Den fick jättemycket beröm och jag tycker verkligen om den: lätt och luftig - bara att dra över huvudet så faller den snyggt över kroppen. Men jag behöver något att byta med. Helst skulle jag vilja ha en hellång svart kjol som jag kan komplettera fritt med de t-shirts som jag redan har, men det verkar ju helt omöjligt att hitta någon...?! Istället fick det bli ytterligare en klänning. Knallade runt på köpcentret och hittade till sist en klänning som kändes som hyfsat mycket mig.

Svart bas med pastelliga blommor och blad, lite djupare i halsen fram, holkärm och lite "fluffig" längst ner. Köpte den på Joy och hittade efter lite surf på deras hemsida på www.joyshop.se och ytterligare klänningar.

Den jag redan köpt längst till vänster, men sedan ytterligare två klänningar som jag tror passar mig. Den i mitten för att den är lite speciellt skuren nedtill och den längst till höger för att den har en alldeles underbar färg.

Av heroheartdove - 1 juli 2018 21:36

Jag har rört på mig rätt så hurtigt under helgen, vilket är supernyttigt. Började ute hos svarta danskan igår och tömkörde ett pass i ridhuset. Sedan full fart hem och tillsammans med familjen cykel till köpcentret för springlopp med barnet. Han hade valt 500 meter som tävlingssträcka och ville att jag skulle springa med. Otränad som få, men orkade nästan hela sträckan i ett svep även om barnet sprang ifrån mig. Tycker i alla fall att jag ser ganska sportig ut!


Sedan köpte vi grillkorv, besökte den närliggande 4H-gården och shoppade på Ica och Bolaget. Fick bli billigt, lättdrucket bubbelvin i fina färger denna gång.


Tittade på första åttondelsfinalen i fotbolls-VM och gick på hundpromenad. Hyfsat nöjd med mina tights som jag köpte på rea hos Intersport och väldigt nöjd med den nya sport-bh:n jag köpt för några dagar sedan. Köpte ju en framknäppt i vintras och även om den ger stöd så är dragkedjan för dålig och halkar ner på eget bevåg. Nu fick det bli en klassisk modell med breda axelband, tre hyskor baktill och fodrade kupor. Snygg!


Idag blev det mer shopping. Kände igår när det blåste att jag behöver en vindtät, men i övrigt inte varm, jacka till mina powerwalks. Efter tips blev det Stadium Outlet där jag köpte jacka och byxor från Karhu. Mycket bättre byxor/tights än de som var på rean, ska absolut fortsätta med detta märke.


Invigde naturligtvis kläderna direkt!


Jäklans hurtigt tempo!


Och så har jag provat att beställa från Wish för första gången. Inte för att jag egentligen behöver något, utan för att testa hur det funkar och leveranstid. Det fick bli tre olika halsband samt två varianter av kroppsformare. Nedräkning påbörjad.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards