Alla inlägg under oktober 2016

Av heroheartdove - 31 oktober 2016 20:42

Fina höstfärger bakom pållinuttan som står uppe på hagens "utsiktsberg" och spanar.

Av heroheartdove - 31 oktober 2016 18:29

Det verkar som att dressyrsadeln är såld! Den har legat ute på förmedlarens hemsida, men ingen markering alls om att den varit utlånad eller skickad på öppet köp så jag har undrat om priset (24000:-) varit för högt. Kollade salulistan som vanligt idag och nu finns den inte alls med?! Och förmedlaren skriver själv att om sadeln plockas bort från listan så är den såld. Man kan ju hoppas att det är så!

Av heroheartdove - 30 oktober 2016 22:53

Här om dagen var det extrapris på buffelmozzarella i affären och maken köpte två påsar. Åt ju mycket mozzarella förut som lunch på jobbet, men då oftast fuskvariant på vanlig komjölk som jag egentligen inte tål. Inte ätit det på länge, men skar upp en bit idag. På med salt, peppar och novelloolja, mums!


Kör på med kvarg till frukost imorgon, men tar nog den andra påsen mozzarella till lunch.

Av heroheartdove - 30 oktober 2016 18:40

I natt gick vi över till vintertid, men solsken har vi ändå haft idag. Underbart! En lisa för själen att skritta ut i värmande sol med bästa vännerna.

Av heroheartdove - 30 oktober 2016 06:33

Jag är så velig... Har ju återkommande musklåda som jag efter funderingar kopplat samman men mensen. Flera gånger har jag tänkt ringa MVC (Heter väl BMM nu?), men tvekat och tänkt "vänta efter ett eventuellt tydligt mönster". Och jag har ju sett det hela tiden egentligen, men ändå inte riktigt. Men nu på måndag får det banne mig bli så, trött och irriterad på denna klisjuka.

Av heroheartdove - 29 oktober 2016 21:26

NKOTB. Nä, inte pojkbandet som bildades i mitten av åttiotalet utan nu handlar det om Hero och hästen som är nykomlingar i nya stallet.

Av heroheartdove - 29 oktober 2016 15:03

Ännu en ny sedel och så har jag installerat pållinuttan vid det nya stallet. Det flöt på bra med det sista städet av box och hage, resa och installation på den nya gården. Lunch på Sibylla (korv med smältost, bbq-sås & jalapeño), dusch hemma och vidare till Leos Lekland. Ingen rast, ingen ro!

Astrid Lindgren, Evert Taube, Greta Garbo, Ingmar Bergman, Birgit Nilsson & Dag Hammarskjöld.


Egen liten hage till en början.


Mums!


Paus med slush.

Av heroheartdove - 28 oktober 2016 20:58


Middag på köpcentret med maken idag, jag åt Beef Satay med extra sambal oelek. Gott!


Sedan var vi till stallet. Mock och foderfix plus att jag tömde garderob och förvaringshylla på grejer. Dessa körde vi sedan över till nya stallet. Får packa i ordning successivt sedan när jag kommit på hur jag bäst ska ha sakerna.

Känns i alla fall bra hittills. Visst, stall, sadelkammare och andra utrymmen är inte alls så "flådiga" som vid det nuvarande, men det behövs ju inte? Bara det är funktionellt och säkert så duger det gott. Kan också vara skönt att det inte är så överdrivet pråligt, putsat och fejat. Hoppas nu att ridhuset är bra. Nästan samma typ av underlag som vi har idag, men förhoppningsvis inte lika fuktigt eller sammanpackat. Och så vindnät på tre av fyra sidor. Ger ljus och frisk luft.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards