Alla inlägg under december 2013

Av heroheartdove - 31 december 2013 21:26

Jahaminsann, ännu ett år till ända. Ett rätt bra år, förutom min depressionskollaps. Tänker inte göra någon krönika eller sammanfattning, utan berättar bara lite om dagen.

Lite ridning.

Och så fixa nyårsmiddagen. Började med att fylla en fläskfilé med vitlökssmör och sedan sy ihop den.

Brynte filén och sedan fick den puttra på spisen medan jag tog itu med förrätten.

Halverade och gröpte ur några avokados, mosade köttet och rörde ihop med cremefraiche. Blandade i röd stenbitsrom och hackade räkor innan jag fyllde upp de tomma skalen och garnerade allt.

Väldans mumsigt blev det.

Tog stygnen och skar upp filén. Gjorde även en jäklans God sås till.

Knapriga potatiskroketter och pepprig rucola till, inte tokigt alls och bebisen proppade i sig massor av både förrätt och varmrätt.

Sedan pausade vi lite innan vi vräkte i oss en punschparfait som mamma förberett.

Jag åt alldeles för mycket, förstås.

Nu blir det film - Bridget Jones' dagbok - en del alkohol och nyårsvaka.

Av heroheartdove - 31 december 2013 02:21

Hm, magen min bubblar och bråkar och jag har tvingats spendera tid på toa. Bläh! Ska det här bli en ny tradition, att vara magsjuk på nyår?

Av heroheartdove - 31 december 2013 02:04

Av heroheartdove - 30 december 2013 20:46

Shopping på årets näst sista dag. Lite bubbel, punsch, cider, fjortisdricka och en stout.

Av heroheartdove - 29 december 2013 02:26

Tidig morgon. Lämna bebis o vovve hos mamma, maken o jag till stallet. Fixa o trixa där, sedan grötfrukost hos mamma. Rågflingsgröt, mycket bättre än havregrynsgröt. Liten bilutflykt på hemvägen för att få barnet att somna, lyckades. Ingen middag med svärmor o svägerska, sistnämnda sjuk, men restaurangmiddag blev det ändå. Familyn för iväg till bästa thaistället i stada' o svullade i sig massor av mumsig mat. Avrundade med friterad ananas, glass o sirap.

Älskade barnet var på strålande humör o charmade restaurangens personal o gäster, full av energi. Höll sedan igång en god stund hemma innan han slocknade i sängen. Väldigt söt o rar även när han sover.

Av heroheartdove - 28 december 2013 01:05

Lagom sovmorgon trots pigg bäbis.
Egentid i stallet.
Sushi till middag.
Svärmor på annat håll.
Najs!

Av heroheartdove - 27 december 2013 03:31

Så där ja! Efter en rätt seg julhelg är vi äntligen tillbaka i stan. Nästa år måste vi lösa "svärmorssamvaron" på något annat sätt, det är både mamma och jag överens om. Man har liksom känt sig påpassad och iakttagen hela tiden. Och allt jäkla gnäll! Förra året var även mamma lite påfrestande, men i år kändes det mycket bättre med henne. Det blev en hel del frågesport under juldagskvällen. Svärmor tittade på teve och barnet sov så mamma, make och jag kunde spela spel helt för oss själva. Det trevligaste och roligaste under hela julen. Nåja, det kunde ju ha varit värre. Igår för vi i alla fall hem till stan och nu får jag äntligen rå mig själv och njuta av en del egentid. Får väl roa mig med pussel. Maken och jag fick ett 500-bitars, men det har vi än så länge kvar hos mamma. Bäbisen fick två pussel och jag har lagt båda på egen hand!

Av heroheartdove - 24 december 2013 21:17

Tamejfan. Lika jobbig jul i år som förra året. Gnällig, irriterande svärmor.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards