Direktlänk till inlägg 30 september 2016

soft semesteravslut

Av heroheartdove - 30 september 2016 21:49

Eller, egentligen har jag ju inte haft semester utan typ "garantianställning" utan uppdrag. Jag har varit som ledig, men faktiskt varit tvungen att stå stand by om något jobb trillat in. Jag har kunnat vara väldigt ledig, men hela tiden haft i bakhuvudet att inte dra iväg på aktiviteter för tidigt på morgonen om det varit så att jag blivit inbokad. Men nu är det slut för jag bara förutsätter att de inte ringer här under helgen.

Idag har jag varit på utflykt till Arphus med två kompisar som skulle dressyrträna för hyfsat känd tränare/ryttare. Det blåste storm ute så jag hörde inte särskilt mycket av instruktionerna, men det gjorde inte så mycket, mitt fokus var på systemkameran som jag dammat av igen. Fick många fina bilder tagna och det blev mycket trevligt babbel, bara bra helt enkelt.

Stallet hade jag fixat innan vi åkte. Det var planerat för grushagar idag efter att det regnat två dagar, men tömning av dyngcontainern = min hästs gräshage måste stå tom = min häst fick gå ut på gräs. Stallvärdinnan sa att hon skulle flytta tillbaka pållinuttan till gruset så fort containern var tömd, men vädret var ju fint idag (trots blåsten) och när vi kom tillbaka från Arphus gick hästen fortfarande på gräs. Verkligen perfekt eftersom hon hade inplanerad vilodag, på grus står hon bara stilla medan gräset inbjuder till mer rörelse.

Efter stall, utflykt och lite stall igen for jag hem. Stannade ute på gatan och plockade upp make och nyfiken vovve.

Direkt vidare till fritids för att hämta upp barnet. Det blev middag på Donken med kycklingwrap, kycklingnuggets och ostburgare. Gissa vem som åt vad!


Och nu teve som vanligt. Blev lite hungrig igen och snabbtinade en kycklingfilé, rubbade den med olja och kryddor, stekte och åt direkt från stekpannan. Flott är gott!


Imorgon tänkte jag försöka mig på en sovmorgon, sedan får barnet vara hos mamma medan maken och jag fixar i stallet. Och på söndag kommer det ut en hästspekulant igen. Men nu känner jag mig rätt tveksam till försäljning. Inte så att jag misstror spekulanten utan att jag skulle vilja flytta hästen till lösdriften och se hur det känns på den anläggningen. Funkar det kanske jag kan behålla liksom? För jag vill ju egentligen inte sälja. Att det kom upp var ju för att få koll på ekonomin (och den har ju blivit bättre om än inte helt bra/i balans ännu) och för att få mer tid för familjen eftersom nuvarande stallet kräver att jag åker ut varenda dag och dessutom rätt ofta på bestämda tider. Lösdriften är billigare och med fullservice, värt att testa, tycker jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards