Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

acceptans

Av heroheartdove - 24 maj 2013 03:25

Jag har varit hemma tre dagar och vilat varvat med lite aktiviteter i den mån jag orkat. I tisdags, första dagen jag var hemma, blev jag tvärtrött efter en stund ute vid hobbystället. Lite mera ork i onsdags. Tog mig iväg för lite shopping och beskådade lite träning, dock väldigt trött efteråt. Telefonsamtal med chefinnan också, nu har vi en liten grundplan för min rehabilitering och för hur jag ska kunna må bättre, känns positivt! Idag hade jag tänkt jobba igen, men så sker sig planeringen för eftermiddagen och kvällen. Började varva upp och känna mig speedad. "Om jag skyndar mig får jag ihop aktiviteterna..." Men jag skulle ju inte stressa mig, jag är ju hemma på grund av utmattningssyndrom till följd av att jag hurtat på för mycket! Samtal med make och god vän. Jag blir hemma från jobbet även imorgon. Jag har mått bättre och bättre de här senaste dagarna och då är det dumt att krascha det som hittills byggts upp.

Att gå hemma utan att vara fysiskt sjuk (typ feber, hälta) är inte alls min grej. Jag vet att man kan vara psykiskt sjuk och jag har full förståelse och medkänsla för de som är det, men jag har svårt för att se mig själv där. Men jag vet att själen min inte mår bra och jag har så sakteliga börjat acceptera att jag faktiskt är sjuk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards