Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

metro 25.8.2015

Av heroheartdove - 26 augusti 2015 00:20

I gårdagens Metro kunde man läsa följande:

Det är alltså gårdagens horoskop för alla födda i fiskarnas stjärntecken. Dessa vardagshoroskop brukar vara ganska ytliga och väldigt allmänna för att förstås passa in på så många som möjligt. Jag tror inte blint på dessa, men emellanåt blir man ju lite fundersam...

Väntade nämligen telefonsamtal från min chef igår då vi behövde prata lite om vad som nu ska hända när min sjukskrivning "går ut" på måndag. Heltid från och med tisdag är ju inte vad jag tänkt mig utan jag räknar med att få räknas som frisk med 100% tjänstgöring i botten, men vara tjänst-/barnledig 25% så att det fortsättningsvis blir 75% jobb = 6 timmar om dagen.

- Nemas problemas, sa chefen.

Och det var väl rätt väntat egentligen, tror inte de räknat med att jag skulle gå in på full tid och de har ju även lovat att underlätta för mig så att jag ska kunna komma tillbaka på ett bra sätt. Men så tog jag upp det här med makens arbetstider. Under min sjukskrivning har han haft anpassade tider för att göra det smidigare för mig. Inte jättepoppis hos chefen, men efter påtryckningar från vårt fackombud så har det godkänts. Nu när jag räknas som frisk har de egentligen ingen skyldighet att ge maken specialtider, men jag känner att rent psykologiskt så skulle det vara bra att fortsätta "som vanligt" under min första friskmånad. Hade räknat med krångel, men...

- Javisst går det bra, sa chefen.

!!!

Ibland lyckas de förvåna en. Laddad för strid och så avlöpte det utan problem! Jag har ju varit hemma två dagar med gossebarnet, men nu blir det jobb igen. Då ska vi sätta oss och klura mera på möjliga arbetstider.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards