Direktlänk till inlägg 2 oktober 2015

plötsligt händer det

Av heroheartdove - 2 oktober 2015 01:04

Jag är sjukt drillad på att linda hästben sedan min tid i det professionella dressystallet. Där kunde jag bandagera upp emot femton hästar (gånger 4 ben) varje dag. Klarar av att linda med olika sorters bandage och underlägg även om jag har mina favoriter. Oftast lindar jag inför träning och då använder jag något sorts tryckutjämnande tygstycke med fleecebandage ovanpå. Har länge använt lindor som är fyra meter långa, men sedan en tid tillbaka använder jag endast tremeterslindor, framförallt för att de är lättare att hantera vid tvätt. Som underlag har jag använt mig av kanalsydda vaddstycken från ett rätt billigt märke, cirka hundralappen för ett set. Men så fick jag för mig att prova paddarna från tyska Eskadron som många pratar om och som de är nöjda med. Ett set går på knappt trehundra kronor och jag köpte hem ett i somras. I förrgår invigde jag dem och JÄVLAR så bra de var/är! Formar sig suveränt runt hästbenet utan minsta knöggel och stannar på plats medan man lindar. Varför har jag inte använt dessa tidigare? Nu åker alla andra paddar ut och nya ska köpas in.


Inköp när ekonomin är stabil. Typ. Första dagen igår då maken skulle jobba typ 95% med start klockan 06 och jag med mina 75% med sedvanlig inställelse klockan 08. Maken åkte hemifrån redan tjugoöverfem och jag gick upp klockan sex. Mata hunden, rasta hunden, väcka barnet. Barnet var trött och gnälligt, klagade över lite magont plus att jag nog tyckte att han var lite varm i pannan. Vi snoozade och tog det lugnt, ibland är han bara "trögstartad", men vid halv nio insåg att det blev vabbeliBAB istället för dagisavlämning och jobbelijobb. Lite seg förmiddag med dator och teve. Jag var även iväg en sväng och handlade lite. Pallrade oss iväg till stallet vid elva, köpte fika på OKQ8 och hämtade maken på jobbet. Sömn i teve-fåtöljen och lämna voffsan hos mamma, vi ska upp till Skellefteå i hyrbil senare idag.

Och voffsan ja. När jag fixade med grabben imorse, hjälpte till med kläder och så, då slank hunden in i sovrummet och la sig mitt i sängen. Ordentligt hoprullad med ryggen åt dörröppningen, såg väldigt fnufflig ut och trodde nog att hon inte syntes om hon låg på det sättet. Söthjärtat!


I sängen vill hon inte synas, men är det dags att åka någonstans vill hon gärna följa med och för att inte missa henne då så placerar hon sig rätt över tröskeln vid ytterdörren. Busfrö!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards