Direktlänk till inlägg 2 oktober 2015

vi blåste nästan bort

Av heroheartdove - 2 oktober 2015 22:47

Upp före tuppen, packa väskor i rasande fart och stod klädda och klara allihopa ute på trottoaren fem minuter över sju. Drygt fem minuter senare kom onkel i hyrbil. Packa in packning och människor och sedan drog vi iväg norrut. Onkel fick börja köra, han höll ut till Tönnebro där vi hade kisspaus och köpte frukost. Blåbärskvarg, så himla gott! Sedan körde jag. Vi dundrade på i god fart och for över den nya bron i Sundsvall efter tre timmar. Lunch vid Sibylla Brofästet. Kryddig korv med rostad lök och "future fries". God korv, inte så impad av stripsen dock. For vidare över Högakustenbron där vi stannade direkt på norrsidan och sträckte på benen. Gossebarnet for runt som en tok, hade nog många myror i kroppen efter allt stillasittande.


Vi vuxna(?) njöt av den fantastiska utsikten även om en del av upplevelsen förtogs av den storm som rådde. Jisses, det kändes verkligen som att man skulle lätta från marken emellanåt. Härligt i alla fall och mitt i allt barnskuttande och fotande lyckades jag få till några grupp-selfies. Så klart!


Sedan dundrade vi vidare. Ny kisspaus utanför Hörnefors innan jag blev trött i höjd med Bureå, typ två mil kvar till mål. Onkel fick köra sista biten och jag slocknade direkt och sov som en stock tills vi var framme i Skelleftehamn. Checkade in (självservice) på Skelleftehamns Rumsuthyrning. Typ sköt-dig-själv-vandrarhem, men jättefina rum och rena och fräscha allmänna utrymmen. Maken och barnet delar säng i ett rum medan jag har en bred säng och ett stort rum alldeles för mig själv!


Shopping på Ica, fika hos svärfar. Vila på rummet och sedan hämtpizza-middag i köket på vandrarhemmet. Bara familyn som bor här så onkel och svärfar kom hit. Gossen kunde då fara runt fritt och härja utan att störa några chockade pensionärer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards