Direktlänk till inlägg 10 oktober 2015

working equitation

Av heroheartdove - 10 oktober 2015 22:29

Idag domarsekreterare i WE. Premiär! Jag kan inte alls mycket om WE, men jag lär mig gärna nya saker. Jag har tidigare varit med som hästskötare vid både en WE-tävling och en WE-clinic, så helt grön kände jag mig ändå inte. Och jag är ju ruskigt rutinerad som sekreterare vid vanlig bedömningssportstävlingar. Alltså rättså easypeacy idag. Kallt! Minus fyra grader imorse. Domarbåset ute i en hästtransport, funkade bra, i alla fall för mig. Väl påbyltad med varmt underställ, kraftiga byxor, fleecetröja, täckjacka och täckkjol från Uhip, tjocka vinterkängor, mössa med thinsulate-foder och fodrade skinnhandskar. Kulspetspennorna förvarades i jackans innerficka mellan skrivningarna, så bläcket flöt på fint hela tiden. Fy fan vad jag är bra!! Maten var lite så där... Pepsi, kaffe, godis och kubb (tantvarning igen) plus ostmackor med skivad gurka från arrangören, höll mig mätt, men inte helt huvudvärksfri.


Tävlingen drog ut en del på tiden, tur att Familyn är tålig (och van vid att mina hästaktiviteter tar tid), och när jag kommit hem for vi direkt till mamsen med sambo. Middag och så ännu mera häst! Maken och jag till hjärtehästen. Fick fin markservice medan jag aktiverade fyrbeningen. Hon är så himla snygg! Visst, jag är väl partisk, men så tjock som en person tycker att hon är, det håller jag inte med om!


Nåväl. Lite gnabb och irritation över stökiga kompisar, men annars flöt det på bra. Jag tar gärna en konflikt rakt av istället för skitsnack bakom ryggarna på folk, får se om det rullar på okomplicerat imorgon. Ta itu med tjafs, få det utdaterat och gå vidare. Jag är inte långsint, men kasta fan inte sten i glashus!

Baha. Benskydd. För att fyrbeningen inte ska göra illa sig vid aktiviteter använder vi skydd runt benen. Hoppskydden vi har vid tävling är riktigt fula, repiga, slitna. Väl använda, välbehövda. Dags för nya! Efter mycket velande är följande set beställda från Skara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards