Direktlänk till inlägg 14 oktober 2015

nysattack

Av heroheartdove - 14 oktober 2015 23:03

Jobb hela dagen idag! Kroniskt trött, men det gick rätt bra ändå. Manuellt arbete innan lunch, maskinellt efter. Hemåt vid fjortontiden i sällis av maken. Snabbt klädbyte och promenix till lokala icabutiken med vovvan. Shoppade wienerbröd, julmust, laktosfri grädde, hallonsylt, ostkaka, smör, broccoli, schampo, balsam och två glasstrutar. Fått lite pengar från försäkringskassan, gäller att göra av med dem så fort som möjligt. Hem. Teve och middagsfix. Göra köttfärssås och bechamelsås, riva ost och lägga ihop allt till en lasagne. Mer teve och sömn i fåtöljen. Vaknade till liv efter nån timme. Ännu mera teve och förberedde för att äta ostkaka.

- Attjoo!!!
- Attjoo!!!
- Attjoo!!!

Världens jävla nysattack. Klåda i nosen och rinniga ögon, allergisk reaktion? Men på vad? Undvek uppiggande kortison och tog en vanlig telfast istället, nysningarna har lugnat ner sig så nu ska jag sova. Imorgon jobb till klockan tolv, sedan har jag bokade besök hos både läkare och sjukgymnast. Läkaren ska stämma av hur det går med jobb kontra depression och hos sjukgymnasten hoppas jag få hjälp med min krånglande höft. Hästledig imorgon (och så även idag), rätt skönt, hinner fixa med andra nödvändigheter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards