Direktlänk till inlägg 14 november 2015

sova är inget tuffingar

Av heroheartdove - 14 november 2015 00:34

Magen mår bra, men kunde inte somna i torsdags kväll. Vaken hela natten mot igår = inget jobb ändå. Fredagen den trettonde... Otursdag? Lämnade barnet på dagis och tvingade mig att sitta vaken framför teven. Iväg vid elva för shopping. Typ. Började på Granngården, hade kikat på nätet på ett par lila gummistövlar från Tretorn med lätt vinterfodring. Rabatt tvåhundra kronor, nu fyrahundranittionio kronor. Men de kändes inte helt bra på foten så skippade dem. Provade istället ett par mörkblåa låga stövlar som också var från Tretorn och de satt helt suveränt! Köpte dem istället för sexhundranittionio kronor.

Ja, ja, skitiga för jag invigde dem direkt i stallet senare på eftermiddagen.

Plockade sedan upp hoppiloten (Tillika min nya "bästis"?) och så for vi till ett sadelmagasin i Norrviken. Vi provsatt en hel drös med sadlar och kom fram till vad vi ville ha, men köpte inget där. Sen lunch på donken i Stora Wäsby, hämtade upp maken på jobbet och sedan hemåt. Släppte av make och kompis och for till stallet.

Sedvanlig mock och foderfix. Ösregn deluxe. Tog in dyngsur häst, tvättade rent den och la på "värmepyjamas". Så fick djuret stå och värma sig och käka eftermiddagsmat medan jag putsade rent alla huvudlag. Många remmar, mycket putsade. Får gnugga runt allt med creme och sedan gnida in mjukgörande läderbalsam. Bytte sedan tillbaka till hästens vanliga pyjamas, gav en sockerbit och åkte hem.


Kamben och teve, fortfarande ingen sömn. Visst mobilsurfande efter begagnade sadlar också och chattande med bästisen. Jag vill ha en Prestige Roma och hittade faktiskt en med alla rätt utom ett - priset. Tolvtusenfemhundra kronor inklusive frakt. Velade hela jävla kvällen, men till slut slog jag till!

Hoppas nu att den här ska bli bra! Den är köpt på öppet köp så jag får skicka tillbaka den om den inte funkar. Ska bli spännande att prova i alla fall, jag undrar hur lång tid det tar för den att komma.

Bästisen väljer att satsa på en Prestige Versailles, den nya modellen med mjukare säte. Det är synd att våra hästar inte kan ha samma storlek på sadel för då hade vi kunnat spara pengar genom att köpa endast en tillsammans.

Nu borde jag sova, men... Leo's Lekland imorgon med familyn och mamma. Får se om de får åka själva och jag passar på att göra stallet, eller om jag hänger på och tar stallet på kvällen. Blir bara lite synd om Lill-snottran som får vara ensam. Hon njuter av sällskap och vräker ut sig så här i soffan när hon vet att hon är trygg.

Fast maken messade över en rätt rolig bild på henne. Jag har en påse med nyrvättade hästtäcken ståendes i matrummet och den har söthjärtat luskat rätt på. Jätteskön säng!


Nu, nu SKA jag i alla fall sova. Det borde gå hyfsat lätt för jag har inte sovit något sedan i torsdags lunch. Övertrött, jo, men någon gräns för vakenhet i följd borde jag väl ändå ha. Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards