Direktlänk till inlägg 10 februari 2016

tji shoppingförbud

Av heroheartdove - 10 februari 2016 00:43

A-ja, ingen fakturering i alla fall utan pröjsat direkt med kort/via internetbank. Jag rensar febrilt bland hästens schabrak, köpte två stycken förra året som jag inte riktigt gillar (passformen) så de ska jag försöka sälja. Ska sälja några jag egentligen gillar också, men som jag ändå inte använder särskilt ofta, har för många...! Och så har jag beställt nya. Equiline gör schabrak i ett material jag gillar, men passformen på dressyrmodellen tilltalar mig inte riktigt. De två ovan nämnda är från EQL. Utförandet för hoppsadlar är bättre och där kör jag på med deras schabrak. Jag har ett helbrunt och ett helbeiget. Det beige är just beiget så jag planerar att på sikt sälja det, så fort detta kommit hem:

Brunt schabrak med orange/kopparfärgad snodd. Fanns inte i lager och jag vet inte om butiken fattade att jag ville specialbeställa då. Däremot har de skickat upp detta:

Jag har tänkt att ha detta vid tävlingar och då funkar det med en passform som inte är helt hundra. Himla snyggt verkar det vara i alla fall - ljusgrått med lite blingade stenar.

Annars satsar jag på basfärger som kan matcha de ridbyxor jag använder - bruna, svarta och blåa. Så för att kunna ha byxorna till två stycken schabrak har jag beställt ett färgglatt exemplar som jag hoppas få omgående!


Ett nytt skrittäcke i ylle blev det också (Specialbeställning, får väl sikta på att ha det till nästa säsong) eftersom det jag har egentligen är alldeles för fint att ha till vardags. Svart med pärlemorsnodd. Nu beställde jag ett i brunt ylletäcke och en flerfärgad snodd i brunt, creme och guld.

Shopping ja. VABruari är vi inne i och jag har varit hemma två dagar med vild unge. Det var fettisdagen igår så åkte iväg och handlade wienersemlor till familjen. Kanske lite onödigt, men smaskigt. Jag fick förstås ont i magen efteråt, men det var det värt!


Lill-snottran har njutit av sällskapet under dagarna. Hon klarar sig utmärkt när hon är ensam, men visst ser man att hon trivs när hon slipper vara själv.


När maken pallrat sig hem från jobbet stack jag iväg till hjärtehästen. Underbart att få sitta på hennes rygg efter gårdagens katastrofpass på extrahästen. Så "hemma", en häst som går på de hjälper jag önskar och som är mjuk, lätt och samarbetsvillig. Eftersom jag är ute senare numera så blir ridpassen korta, men intensiva och det funkar bra det med.


Kom hem lagom till tevekvällen och gjorde illa mig. Trampade helt galet snett med foten, utsidan av ankeln var nere helt och hållet i golvet. Otroligt att leden inte spårar ur någon gång! Ont som attan förstås. Bandagerat eländet så får vi se hur foten mår om några timmar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards