Direktlänk till inlägg 3 maj 2016

räddaren i nöden

Av heroheartdove - 3 maj 2016 23:21

Stack till Biltema idag och köpte en ny säkerhetsvajer. Den såg lite skum ut med en schackel i ena änden och ingen riktig krok att fästa i bilen. Tänkte dock att jag nog skulle kunna ta kroken från den trasiga vajern istället. For också till ridsportbutik och köpte ett nytt ofodrat täcke för vår/sommar.

Stallet. Försökte meka lite med släpet, dock utan större framgång. Fick fast vajern i släpet, men kunde inte flytta över den gamla kroken, hade ingen ordentlig avbitartång. Och dumma elkontakten/stickproppen (13-polig) verkade vara helgjuten så fick inte isär den för att koppla in elkablarna igen.

In till stan: Statoil, Clas Ohlson och Jula. Tamejtusan helt jäkla omöjligt att hitta rätt sorts kontakt. Ringde Släpvagnsverkstan (Per, som fick rycka ut akut när bromsarna låst sig) i ren desperation och fick löfte om att lämna in släpet direkt.

Stallet -> Släpvagnsverkstan

Medan släpet fick ännu mera TLC åkte jag ut till stallet (igen) för mock och foderfix samt promenad med hunden. Packade in ren tvätt och tog med lort hem. Hängde upp det nya fina täcket på boxen också.


Sedan till stan igen. Plocka upp familjen och ut till släpverkstan igen där släpet stod tillpiffat med ny stickkontakt, krok till säkerhetsvajern och nysmord kulhandske. Blev mycket prat med Per medan barnet spanade in den spännande verkstan. En riktig hjälte är han som fixat släpet akut två gånger på kort tid. 300 kronor för dagens jobb!

Fjärde gången till stallet. Prat med stallvärdarna som var nyfikna över servicen och var jag lämnat den. Tittade till hästen och parkerade släpet snyggt och prydligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards