Direktlänk till inlägg 1 juni 2016

test av essie

Av heroheartdove - 1 juni 2016 23:43

Har hämtat ut paketet från Lyko. Hårflaskorna från Lánza var förpackade i askar av strukturerad kartong. Onödigt lyx, men himla snyggt. Lagom mild doft av kokos. Ska nog testa imorgon bitti. Red idag och eftersom det var typ 24 grader och kvalmigt så blev jag jättesvettig. Hästen också. Så måste väl fräscha till mig inför jobbet.


Nåväl. Hade ju beställt lite lack från Essie också. Ett blått nagellack (tycker det är himla snyggt med blåa naglar på mig) och ett genomskinligt topplack. Var ju förstås tvungen att prova direkt, har inte använt Essie tidigare, men min nagelteknolog sålde av märket. Dock tror jag inte att hon använde det på mig. Jättefin blå (skimrande) färg som täckte med endast en noggrann strykning. Torkade rätt snabbt också och sedan på med topplacket för extra glans. Blev ett helt okej - bra - slutresultat, men lackpenslarna kändes väldigt "rufsiga" att använda. Kör slut på de här produkterna, sen får jag se vad det blir. Heltäckande lack på en strykning är inte lätt att hitta, kanske hade jag bara otur med penslarna?


Men varmt alltså. Är det inte regn och snålblåst (läs storm) så är det bastukvav hetta, tänk att man aldrig är nöjd...?! Vabbade med barnet igår till typ halv tre, då kom maken hem och löste av mig så att jag kunde sticka iväg till hjärtehästen. Och vi stack iväg till Skultuna för träning i hettan. Blev rätt igenom sjöblöta båda två! Men tycker det är rätt häftigt att bästa tränaren tar sig tid trots att vi liksom är väldigt basic och långt ifrån hennes proffsiga nivå. Men det visar väl på hur god och jordnära hon är. Och inte behöver jag skämmas över min häst, hon är ju himla snygg!


Kosthållningen igår var lite så där. Åt lite kebabkött till frukost. Betoning på lite, var förberett till lunchlådan egentligen och skulle ha kompletterats med sallad, men var lat. Sedan åt jag ingenting förrän jag kom hem vid 21:45 på kvällen. Maxburgare med stripes, bea-dip, cola och lyxshake.


Jobb idag igen. Jag har möte med min jobbcoach på fredag så jag har suttit och fixat med min "läxa" som jag fått, skrivit CV och försökt kartlägga vad som är viktigt för mig när jag jobbar. Jag hoppas verkligen att det här kan leda till nytt jobb, känner nu när jag sitter och pysslar att det är sådant här administrativt som jag vill jobba med!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards