Direktlänk till inlägg 1 augusti 2016

tankarna går

Av heroheartdove - 1 augusti 2016 00:26

Börjat landa i beslutet att sälja hästen. Jag vill inte, men jag måste. Jag kommer säkerligen att ångra mig flera gånger, men också känna en lättnad när ekonomi och andra krav lättat upp. Jag tror att jag vill fortsätta med ridningen på ridskola samtidigt som jag är ganska "mätt" på hästar och ridning för stunden. Det har varit så mycket under våren och jag har liksom inte haft möjlighet att lägga den tid jag önskat (behövt) på hästen och då har ambitionern minskat. Jag har inte slarvat, men inte känt mig lika motiverad och peppad som jag brukat. Jag tänker mig att hästen blir såld här i början av hösten (Vem vet hur lång tid det tar?) och sedan fixar med försäljning av transport, sadlar och annan utrustning. Och när vi är inne på nästa år så är allt med "hästeriet" klart och då bestämmer jag mig för hur jag ska gå vidare. Jag vill inte bli medryttare, faktum är att stallsysslorna inte lockar det minsta, utan det är ridning och pyssel innan och efter som gäller. Antingen i "vanlig" ridgrupp eller privat, ska prata med "min" ridlärare och höra vad hon tror passar mig. Och så måste jag ta det här med stallvärden och jag vet att hen kommer att undra varför jag "tröttnat". Men det har jag väl egentligen inte gjort? Visst, jag har ledsnat på att ständigt leva på ruinens brant, men hästen har jag inte tröttnat på. Jag älskar henne och tårarna rinner så fort jag tänker på att hon väl inte kommer att vara i min ägo så länge till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards