Direktlänk till inlägg 22 augusti 2016

det ordnar sig

Av heroheartdove - 22 augusti 2016 20:26

En lätt oroskänsla i magen på grund av de nya arbetstiderna som kom upp i fredags. Men min gruppledare på jobbet var på plats i morse (trodde hon skulle vara ledig) så jag kunde ta upp det direkt med henne. Men det verkade inte vara några problem att alltid börja klockan 8 på morgnarna, vi har en som alltid börjar 7:30 och det var väl mer för att ge mer flexmöjligheter för oss andra som det var aktuellt med olika starttider. Nå, så kan nog fortsätta jobba inom kyrkan i alla fall. Skönt! Just när det gäller jobb så är jag så känslig och orolig för hur det ska rulla på. Jag vill ju så mycket, vill komma bort från posten, så minsta krångel och motgång blir jättestort. Märkligt, för när det gäller vissa andra saker så kan jag ha en väldigt avslappnad attityd. Har ju hårddrillats i torsdags och fredags av "CB", kanske lite väl tufft, men vad sjutton?! Haft en liten gnagande känsla som fixar jag det här under helgen, men idag... Äh, det ordnar sig! Och det har det gjort. Varit mer delaktig i front-office, varit mer synlig, hängt med bättre i receptionen och då greppat sysslorna lättare. Så klart mycket att lära, men jag tror att dagens arbetskollegor, som inte heller jobbat så överdrivet länge, är lite mer "laid back".

Nå. Första dagen att lämna på fritids idag. Så värdelöst med information och inte så kommunikativ personal. Grabben blev förstås osäker, men jag lyckades lirka mig loss och sedan fick maken ta över och det hade löst sig till slut. Jag tog bussen ner till jobbet.

Köpte dyyyrt busskort igår. Någon sorts "reskassa" där jag laddar kortet med valfritt belopp och sedan kostar varje resa tjugo spänn. Från dörr till dörr cirka trettio minuter, helt okej ändå.

Och det är UNDERBART att vara hemma i stan och jobba. Sensommarvärme idag så det blev en promenad ute vid lunch i centrala staden. Klart mer inspirerande miljö än Stockholm Nord Logistikcenter.


Sedan har jag ramlat över en rätt rolig annons:

För vad skålade jag och maken i här om veckan?

Annars blir det just nu en hel del kaffe. Ett antal koppar cappuccino på jobbet och ett glas mocha hemma på kvällen.

Kaffetunna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards