Direktlänk till inlägg 10 december 2016

det lackar mot jul

Av heroheartdove - 10 december 2016 23:29

Vaknade upp till en vit värld imorse. Så fint och mysigt, men snön lär väl säkert inte få ligga kvar till jul, men man kan ju alltid hoppas!


En ganska intensiv dag idag som började med stallet klockan åtta. Ridning, var ambitiös och kånkade fram några minihinder för lite gympa- och styrketräning för hästen. Sedan med familjen i halv snöstorm till Norrviken med ett gäng sadlar. Lämna tillbaka tre stycken (varav 2 hoppsadlar som stallvärden haft hemma för prov) och köpa en. Det blev en likadan som jag redan har i hoppmodell, lite dyrare än vad jag hoppats på, men om hästen och jag trivs med den så får den väl vara värd sitt pris?

Det känns i alla fall skönt med en komplett "sadelgarderob" igen även om jag behöver köpa till några tillbehör, men tills vidare får det funka att flytta grejerna mellan sadlarna.

Hem för dusch och hårfix och sedan till mamma och hennes sambo. Fika och sedan lämna barn och vovve där medan maken och jag for till gamla stallet dit vi var bjudna på det traditionella julbordet. En annan avflyttad kompis med partner var också inbjuden och vi hade med oss en gemensam present: en flaska vin, 85-procentig choklad och drickchoklad-klubbor. Förpackat allt (det var jag som stod för presentfixet) i cellofanpåse med guldrosett.

Vi bjöds i vanlig ordning på god mat och trevligt umgänge. Och bra dryck... Tre snapsar, fritt med öl och vin samt Baileys som avec till kaffet. Rundade av med en Young's Double Chocolate Stout hemma och är nu lite lagom plakat!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards