Direktlänk till inlägg 10 oktober 2017

hemmajobb

Av heroheartdove - 10 oktober 2017 23:27

Simskola i söndags. Mamma fick skjutsa runt på barnet och mig eftersom maken jobbade och hade bilen. Simningen gick bra och efteråt åkte vi och shoppade jacka, överdragsbyxor, vantar och skor till barnet.


Idag vaknade barnet med magknip, så vi stannade hemma från skola och jobb. Men bara för att jag inte var fysiskt på jobbet så innebar det inte att jag per automatik vabbade. Barnet satt hoppkrupen under en filt framför den stationära burken medan jag trängdes med hunden i soffan med jobbdatorn. Fullt bökigt jobb mellan åtta och sexton, inget "semestervabbande" här inte! Stämde av allt jobb via chatten på Skype med arbetskamraterna och kunde offerera tre kunder. Kunde ana en liten missnöjd ton över förra veckans jobb, men vad sjutton?! Jag har fortfarande inte ens jobbat fyra veckor.

Men den där hunden... Vi har en rätt rymlig 3-sitssoffa. I den högra änden ligger det lite tvätt som ska vikas ihop, på mittdynan satt jag och till vänster... Där hade Snotterråttan kunnat ligga, men nej då! Hon skulle prompt ligga i mitten bakom min rumpa. Där låg hon hopklämd och såg sur ut.


Powerwalks både igår och idag. Provat ett nytt promenadområde som känns bra. Schysst underlag (slät ren asfalt), gatlyktor (vi går mot mörkare tider) och lagom backar. Dessutom kan man från start/mål välja olika slingor av olika längd. Igår gick jag 3,2 km och idag 3,6 km. Regn och rusk igår, "bara" duggregn idag. Men det är skönt att promenera och säkerligen nyttigt också. Inte så att jag blir tvärsmal, men behåller nog en hyfsad fysik och grundkondition i alla fall. Och motionerar man får man väl äta onyttigheter... Köpte ett helt kilo med jordnötssmör i en hink för ett tag sedan, "riktigt" jordnötssmör med 99,3% jordnötter och resten salt (typ). Fett, tjockt och crunchigt. Och osött, inte alls så där sliskigt som vissa sorter är. Funkar bra på mackan, men kommer nog bäst till sin rätt i maten. Förra veckan blandade vi i en rejäl klick i färdigköpt sataysås och det blev jättegott.


Imorgon jobbar jag på jobbet igen, jag tänker inte göra det till en vana att jobba hemifrån, men praktiskt att möjligheten finns. Även om försäkringskassan går in med vab-ersättning så ger ju den ordinarie lönen bäst betalt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards