Direktlänk till inlägg 14 april 2018

försommarvärme

Av heroheartdove - 14 april 2018 23:08

Sol och värme idag, hela naturen exploderar med vårblommor, ljusgröna små grässtrån och pollen. Jag har varit duktig och börjat medicinera i hyfsat god tid. Har fått boosta några gånger med kortison, men än så länge har allergin varit hanterbar. Men med den här värmen kändes det udda med den skärmsläckare som datorn bjöd på idag:


Inledde dagen med nagelfix. En del språkförbristningar (Heter det så?) med personalen, men till slut blev naglarna klara om än lite vitare än vad jag från början tänkt mig. Ljusa och våriga i alla fall även om det får bli vanlig klassisk fransk ombre nästa gång.


Har faktiskt redan bokat tid för nästa gång för då tar jag med mig mamma (Min födelsedagspresent till henne, att få ha förstärkta tillfixade naglar under semesterresan) och fixar naglarna på både händer och fötter.

Nå, när dagens naglar var klara åkte jag till Hööks. Västen som jag beställt var något stor i storleken, så tänkte prova en mindre i butik. Men på plats såg jag att en ny modell kommit in och att det var samma pris på den, och den nya var i material och utförande som tilltalade mig bättre så det blev en helomvändning.

Dock surar jag över att Hööks på sin hemsida skriver att man enkelt kan byta vara som är köpt i webbshoppen mot en i butik, men så fungerade det inte alls. Jag tänker mig byte så som ett rakt byte: kostar varorna samma sak så lämnar man in det man inte vill ha och tar det andra istället utan att krångla med pengar. Men nä! Nu krediteras jag via Klarna för det första köpet och tvingas betala för den nya också. Visserligen ska jag ju få tillbaka pengar, men ändå... Jag tvingas ligga ute med pengar eller köpa via Klarnas fakturaservice igen och det känns inte rätt, tycker jag.

Efter Hööks for jag ut och tittade på en kompis nya häst. Kompisen är en skicklig ryttarinna, men lite tips och trix i markhanteringen kunde jag i alla fall bjuda på.

Hem igen. Barnet ville vara med granntanten så maken och jag lämnade honom där medan vi gick och handlade. Nötytterfilé med någon sorts duchessepotatis och rödvinssås till middag, smakade bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards