Direktlänk till inlägg 3 juni 2018

het weekend

Av heroheartdove - 3 juni 2018 23:49

Alltså, det är inte klokt: högsommarvärme (om än lite väl kvavt) i månadsskiftet maj/juni! Man undrar ju hur resten av sommaren ska bli, regnig? Jag ska visserligen jobba hela tiden utan någon semester (mer än flexa ut tidigare när det passar), men man mår ju ändå så mycket bättre om vädret är schysst. Jag tror dock att denna värmeperiod nått sin kulmen nu. Tills alldeles nyligen har luften varit förhållandevis lätt, men nu i helgen har det varit kvavt och klibbigt.

Inledde min helg med att som alltid rida. Så glad att jag kommit igång med ridlektionerna. Jag har vänner som är ganska kritiska när det gäller ridskola, men jag är jättenöjd med hur det funkat hittills. Tror smajlet här nedan säger allt!


I går härjade familjen runt på Ikea. Vi började med att äta lunch, blev fläskschnitzel, extra vitlöksbröd och chokladmousse till efterrätt.


Sedan shopping. Vi köpte nya täcken till dubbelsängen och nya sängkläder, förutom en massa annat krafs.


Idag har det blivit hundpromenader i makligt tempo. Nyttigt med rörelse, men nån måtta får det vara i värmen. Knallade även iväg och hämtade ut ett paket med beställda grejer från Lyko. Lite mer färgboost till håret och lite ansiktsvård. Huden blev illa åtgången på Cypern, så med hjälp av lite ansiktsvatten och kräm hoppas jag den kan bli bättre. Provar ett för mig nytt märke: svenska Maria Åkerberg som är helt ekologiskt. Har testat som hastigast och känns bra. Har kikat ytterligare, provar en vecka och är jag nöjd blir det mer från denna tillverkare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards