Direktlänk till inlägg 24 augusti 2018

natsu sushi

Av heroheartdove - 24 augusti 2018 22:15

Veckan har rullat på. Har kanske inte handlagt hysteriskt många ärenden, men haft fullt upp ändå. Mycket småjox att rodda med, några extremt tunga och krångliga grejer och så en del strunt. Har lyssnat av några samtal som jag haft, några bra och positiva och ett där en kund skrek och skällde. Men jag tycker att jag lät lugn hela tiden ändå och det är ju bra. Fick muntligt bekräftat i tisdags att jag får fast anställning från och med oktober och igår fick jag beviljat tre veckor ledigt ända från mitten av december och fram över trettonhelgen. Kan tänka mig att det kommer att bli en del sura miner (främst från ILH), men chefinnan tyckte det var självklart att jag skulle få långledigt där eftersom jag jobbat hela. Dessutom planerar vi att åka upp till Skellefteå över nyår.


Idag ridning, hoppning på schemat. Lilla hästen riktigt taggad, men jag tycker att jag fick igenom halvhalterna bra. Det har varit helt okej med ridning i sommar, men det är banne mig roligare med lektionerna. Tycker om min ridskola, ridfröken, ridskolehästarna och min ridgrupp. Kändisar har vi blivit också för nu ligger bilder ute på ridsportförbundets hemsida i en artikel om ridsport som friskvård.


Skorea på Hööks så efter strul med de jag beställt tänkte jag åka förbi imorgon och köpa mig ett par kängor. Velar mellan billigt skräp eller lite dyrare med bättre komfort. Får prova och känna mig för. Ska köpa ett kortare spö att ha vid hoppning också, tänkte jag. Antingen ett svart med läderhandtag eller ett billigare i lackad plast. Dessa valmöjligheter...

Har även beställt en ny stalljacka från Uhip. Beställde en beige bomberjacka i våras att ha privat och jag är jättenöjd med den så nu blev det en likadan i marin. Passar bra eftersom klubbens färger är just marin (och gilt/guld). Dessutom var det rea.


Efter ridningen full fart hem och direkt över till den nya sushikrogen tvärs över gatan. Ett bord kvar så det tog vi förstås. Sedan kom det folk hela tiden som hämtade med sig mat. Vi valde i alla fall portioner i olika storlekar och blev mätta och belåtna.

Nio bitar lax och rullar till barnet


Elva bitar mix för mig


Tretton bitar till maken


God misosoppa innan med alger, lök och tofu. Sedan perfekt sushi med ljummet ris och spännande smaker. Jag hoppas så att det kommer gå bra för restaurangen så att den blir kvar, vi behöver ett riktigt sushiställe i området.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards