Direktlänk till inlägg 31 januari 2019

att leta stallplats

Av heroheartdove - 31 januari 2019 23:48

Sjuk. Feber och hosta som kommer och går i omgångar. Hemma hittills från jobbet och så även imorgon. Tråkigt. Sover en massa och hittar knasiga saker på nätet.


Försöker hitta stallplats åt hästen också utan större framgång: för dyrt, för långt bort, inget ledigt och så vidare. Jag har lite förfrågningar ute och har inte gett upp ännu. Som någon sorts tröst och hoppingivare har jag i alla fall beställt ett bett, mitt favoritbett till unghästar.

Det brukar lägga sig bra i munnen och friktionen av gummit mot tungan brukar stimulera till en mjuk, rörlig mun med lagom fukt. Hjärtehästen gick riktigt bra på detta och jag vet faktiskt inte riktigt varför jag slutade använda det på henne och sålde det. Dumt. Men nu hittade jag ett till halva priset så då slog jag till.

Jag har även ett annat bett som många hästar går bra på. Ska dock försöka byta med en kompis så jag får ett med mindre bettringar, hästen är ju så liten så jag tror det kan upplevas lite grovt och klumpigt på hennes nätta huvud.


Annars spelar jag Quizkampen, mot mamma eller Sverige. Lyckades så bra imorse att jag fick ligga med en stund på den nationella topplistan.


Barnet har fått gå själv till skolan om dagarna och det har funkat bra. Imorgon tänkte jag dock haka på och testa benen utomhus, har inte varit ute på hela veckan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heroheartdove - 23 mars 2023 22:12

Total skrivstiltje i nästan ett år. Det har hänt massor, mestadels bra grejer och jag vet inte om jag ska skriva om allt... Men får väl ta upp tråden och fortsätta skriva lite om nageljoxet. För jag provade en ny salong och gick där tre gånger in...

Av heroheartdove - 15 maj 2022 23:33

Efter att ha gått till samma nagelsalong i fyra år (och i princip haft damma tjej som fixat naglarna hela tiden) provade jag här i veckan ett nytt ställe. Jag är inte missnöjd med tjejen som sådan, hon är duktig, noggrann och kreativ, men jag gillar ...

Av heroheartdove - 9 maj 2022 23:22

För första gången har jag verkligen den senaste och hetaste modellen av mobiltelefon. Ofta har jag haft helt ok telefoner, men inte alla senaste, mest på grund av att det kostar att ligga på topp. Men nu blev det lite akutläge för maken och då Samsun...

Av heroheartdove - 8 april 2022 01:13


Totalt jävla bloggstiltje. Mår sämre än sämst, men håller skenet och en snygg fasad uppe. Tror absolut ingen förstår hur illa det är, men skit samma, jag ska väl ta mig igenom det här också. Vore ju löjligt om livet var alldeles för enkelt. Har i...

Av heroheartdove - 2 januari 2022 22:03

Tja. I vilken är ska jag börja? Klassiska "nytt år - nya möjligheter" och bara skita i allt krasst som hände förra året? Hade en rätt god tro på framtiden vid förra nyåret, men allt grusades rejält under vår/sommar. Försöker att inte vara bitter även...

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards