Alla inlägg under september 2012

Av heroheartdove - 10 september 2012 22:33

Varför 17 ska det vara så inne med arbetslag när man jobbar? Jag har inget emot att samarbeta tillsammans med mina arbetskompisar, men någon måtta får det väl vara på arbetslagsmöten, laganda etcetera?! Tycker att det börjar gå till överdrift. Och så det här nya när arbetstagarna själva ska lägga scheman, planera arbetsupplägg och så vidare... Vaddå, har vi inga chefer längre? Jodå, och bra betalt får de trots att vi "vanliga" får ta över mer och mer av chefernas uppgifter. Är det verkligen rätt? Jag menar, jag har ju ingen chefslön precis. Bestämmande eller ledande befogenheter har jag inte heller. Är cheferna lata? Nej, det tror (hoppas) jag inte att de är. Jag tror dock att cheferna tror att arbetstagarna tycker att det är viktigt med lag, bestämma själva, planera själva. Min åsikt är att arbetstagaren vill vara delaktig i arbetets upplägg och styrning, men inte ha det yttersta ansvaret eftersom lönen inte motsvarar de risker och uppoffringar som följer rollen som överhuvud.

Av heroheartdove - 9 september 2012 20:12

Plötsligt, plötsligt blev jag helt tvärtrött! Visserligen har helgen varit rätt intensiv, men ändå... Att jag blir så trött att jag till och med stänger av datorn i förtid hör verkligen inte till vanligheterna. Men så bidde det nu, har krupit ner under täcket och kan nog få hela åtta timmars sömn. Nåtti nåtti.

Av heroheartdove - 4 september 2012 23:26

Jag hade ett jättebra uppslag om vad jag skulle skriva om nu, men plötsligt blev det tomt i skallen. Surt, för jag hade verkligen tänkt till om tema, formulering och sådant. Tilt i hjärnan typ. Så jag tänkte skriva lite om samtalet som jag hade med en av mina föräldrar, men kom på att det skulle avslöja lite för mycket om mig. Hero Heartdove vill fortfarande hålla en anonym profil och tillvaro. Tänkte också skriva lite om dagens jobb, men det hade också varit för utlämnande. Så nu blev det bara ett nonsensinlägg om absolut ingenting. Baj baj!

Av heroheartdove - 4 september 2012 00:37

Efter lite jox har jag lyckats fixa iTunes på datorn så att jag enkelt kan ladda ner lite musik. Har hittills plockat åt mig YOU LEARN med Takida, THE ISLANDER med Nightwish och HOLLYWOOD HILLS med Sunrise Avenue. Dock "fel" version av sistnämnda låt, men jag får greja till det senare. Så var det ju det här med att flytta musiken från datorn till mobilen... Busenkelt om man har någon Apple-produkt, men jag har ju en Xperia med androidsystem. Tänka tänka, hur nu synka detta? Kom till slut på, på egen hand, att jag i iTunes kunde välja att öppna låtarna i Utforskaren och sedan var det ju enkelt att kopiera över musklerna till telefonens musikbibliotek. Imponerad över mig själv att jag lyckades fixa det på helt egen hand! Men det är lite drogvarning, för attans vad lätt det var att ladda ner musik nu. Köpa, köpa, köpa!

Av heroheartdove - 2 september 2012 23:08

Tänk vad några glada hejarop kan göra en lycklig! Bedömningssportstävling idag. Istället för att leta fel och såga en jäms med tånaglarna så såg dagens domare förtjänster och vad som komma kan/skall. Nice!

Av heroheartdove - 2 september 2012 02:03

Men, det här är ju tamejtusan helt värdo. Vaken mitt i natten, kan inte sova. Behöver visserligen inte gå upp så hysteriskt tidigt imorgon/idag, men ändå... Det är dags för bedömningssportstävling igen och det kan ju vara skönt att få ha sovit i alla fall några timmar innan dess. Inte blir det ju bättre av att övriga familjen drar värsta timmerstockarna och verkar sova och må hur gott som helst. Jag vill också! Blir lite frustrerad och snurrar runt som en propeller i sängen istället. Vet i och för sig att jag kommer att orka med dagen ändå oavsett hur mycket eller lite jag sover eftersom det är roliga aktiviteter som väntar, men sedan då? Snart måndag och ny jobbvecka, skulle ju vara skönt att få känna sig utvilad för en gångs skull!

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards