Alla inlägg under december 2016

Av heroheartdove - 17 december 2016 14:32

Julmust med smak av glögg, nej tack.

Av heroheartdove - 12 december 2016 23:27

Tur att jag har häst och hund! Kraschlandade på ena knät igår och eftersom jag hade famnen full av grejer hade jag ingen chans att hinna/kunna dämpa fallet på något sätt.

Ömt och svullet.

Linkade hem i förtid från jobbet idag (hade inte bandagerat imorse), men räknar med att kunna jobba igen imorgon. Hittade ett bandage att linda på, men ett knä är ju lite krångligt och bandaget var för kort. Vad göra? Jo, lite vetwrap (typ gummerad stretchlinda) åkte också på. Suveränt stöd, stadigt och fast.

Av heroheartdove - 12 december 2016 22:37

Det här med att jag tänker på folk eller händelser som sedan inträffar... I tisdags åkte jag ut till mamma. Passerade en elcentral och satt och funderade på författaren Hans-Eric Hellberg. Jag minns inte exakt vad eller varför mer än typ "undrar hur gammal han är nu, lever han fortfarande..." Så idag såg jag att en författande facebookvän postat följande bild/länk :

Tydligen avled han hemma i Borlänge i lördags, åttionio år gammal. Och jag kan inte låta bli att tycka att det är lite sorgligt, jag läste många av hans böcker när jag var ung. Men märkligt att jag tänkte på honom (vilket jag inte alls gjort på flera år) och läser en vecka senare om hans bortgång.

Av heroheartdove - 11 december 2016 20:58

Bear Grylls och Barack Obama, så otroligt sympatiska män.

Av heroheartdove - 10 december 2016 23:29

Vaknade upp till en vit värld imorse. Så fint och mysigt, men snön lär väl säkert inte få ligga kvar till jul, men man kan ju alltid hoppas!


En ganska intensiv dag idag som började med stallet klockan åtta. Ridning, var ambitiös och kånkade fram några minihinder för lite gympa- och styrketräning för hästen. Sedan med familjen i halv snöstorm till Norrviken med ett gäng sadlar. Lämna tillbaka tre stycken (varav 2 hoppsadlar som stallvärden haft hemma för prov) och köpa en. Det blev en likadan som jag redan har i hoppmodell, lite dyrare än vad jag hoppats på, men om hästen och jag trivs med den så får den väl vara värd sitt pris?

Det känns i alla fall skönt med en komplett "sadelgarderob" igen även om jag behöver köpa till några tillbehör, men tills vidare får det funka att flytta grejerna mellan sadlarna.

Hem för dusch och hårfix och sedan till mamma och hennes sambo. Fika och sedan lämna barn och vovve där medan maken och jag for till gamla stallet dit vi var bjudna på det traditionella julbordet. En annan avflyttad kompis med partner var också inbjuden och vi hade med oss en gemensam present: en flaska vin, 85-procentig choklad och drickchoklad-klubbor. Förpackat allt (det var jag som stod för presentfixet) i cellofanpåse med guldrosett.

Vi bjöds i vanlig ordning på god mat och trevligt umgänge. Och bra dryck... Tre snapsar, fritt med öl och vin samt Baileys som avec till kaffet. Rundade av med en Young's Double Chocolate Stout hemma och är nu lite lagom plakat!

Av heroheartdove - 9 december 2016 20:28

Hahaha. Shoppade på Bolaget idag och fick visa leg. Inget konstigt egentligen, men jag köpte dryck som absolut inte förknippas med minderåriga...

Nå, det gör inte mig något att kasta fram körkortet och det är ju bra att de är noggranna!

Av heroheartdove - 8 december 2016 21:48

Jobbet har bjussat på julbord på jobbet - lunch! Vi var bara typ sex från vår enhet som åt idag (man kunde välja mellan tisdag, onsdag och torsdag), de flesta åt igår, så vi "paxade" ett bord i förväg och fixade lite pynt med duk, ljus och annat juligt. Mysfaktor hög och flera andra var avundsjuka. Maten var i alla fall bra, inte superduper kvalité, men det mesta var gott och välsmakande.

Om heroheartdove

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards